فیلم سه لایه کشاورزی چیست؟ آشنایی با ویژگی‌ها و کاربردها

ویژگی نایلون‌ها, راهنمای خرید
فیلم سه لایه کشاورزی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، تولید کنندگان توانستند با افزایش تعداد لایه فیلم‌های پلی اتیلنی، به عملکرد بهتر آن‌ها کمک کنند. صنعت کشاورزی از صنعت‌هایی است که برای انجام بیشتر امور خود به این نایلون‌ها نیاز دارد. با تولید نایلون‌ها به صورت چندلایه، کشاورزان توانستند به تولید محصولات بیشتر با صرفه اقتصادی خوب برسند. از بین نوع دو لایه، سه لایه و پنج لایه این فیلم‌ها، فیلم سه لایه یکی از انتخاب‌های کاربردی در صنعت کشاورزی است که علاوه بر ویژگی‌های مختلف قیمت مناسبی هم دارد. در ادامه این مقاله به بررسی جنبه‌های مختلف فیلم سه لایه کشاورزی می‌پردازیم.

ویژگی‌های فیلم سه لایه

فیلم‌های سه لایه که در تولید نایلون های عریض استفاده می‌شوند، از سه لایه به هم چسبیده تشکیل می‌شوند که لایه میانی آن‌ها رنگ متفاوتی با دو لایه دیگر دارد. این فیلم‌ها با ویژگی‌های مختلفی که دارند، گزینه مناسبی برای رشد و نگهداری از محصولات هستند. کشاورزان با صرف هزینه کم می‌توانند گیاهان بیشتری برداشت کنند. بنابراین استفاده از این نایلون‌ها برایشان مقرون به صرفه است. ویژگی فیلم سه لایه عبارت است از:

  • قابلیت پوشانندگی
  • مقاوم در برابر نفوذ هوا و آب
  • مقاومت بالا در برابر کشش
  • مقاوم در برابر پارگی
  • طول عمر بالا
  • دوخت پذیری مناسب
  • قابلیت چاپ پذیری

این ویژگی‌های فیلم سه لایه نسبت به نوع معمولی، باعث افزایش کاربرد آن در صنعت‌های مختلف به خصوص کشاورزی شده است.

مزایای فیلم سه لایه کشاورزی

نایلون کشاورزی تولید شده با مواد اولیه مرغوب، می‌توانند برای مدت طولانی عمر کنند. استفاده از این نوع فیلم در گلخانه باعث محافظت از گیاهان در برابر عوامل خارجی نظیر سیل، طوفان، آفت و… می‌شود. فیلم سه لایه بر روی کیفیت و افزایش محصولات زراعی نیز تاثیرگذار است. این فیلم می‌تواند برای احداث آب بند‌های موقت جهت مصارف کشاورزی به کار رود. نایلون‌های سه لایه کشاورزی به دلیل لایه لایه بودن مقاومت بالایی دارند و بعد از گذشت مدت زمان زیاد دچار پوسیدگی نمی‌شوند، بنابراین روند رشد گیاه هم دچار مشکل نمی‌شود. علاوه بر تمام مزایا گفته شده، قیمت مناسب این فیلم باعث شده است که کشاورزان زیادی از آن استفاده کنند.

فیلم سه لایه کشاورزی

تفاوت فیلم سه لایه کشاورزی با فیلم دولایه

همانطور که می‌دانید هر چه تعداد لایه بیشتر شود، استحکام آن فیلم بیشتر می‌شود. فیلم‌های دو لایه از ترکیب ۲ لایه تولید شده اند. هرچه تعداد لایه‌ها بیشتر باشد، ضخامت آن فیلم بیشتر است. بنابراین فیلم سه لایه ضخامت بیشتری نسبت به نوع ۲ لایه دارد. تعداد لایه بیشتر، مقاومت فیلم را افزایش می‌دهد. بنابراین مقاومت فیلم سه لایه از نوع دو لایه بیشتر است و می‌تواند در برابر عوامل خارجی عمر طولانی تری داشته باشد. فیلم سه لایه کشاورزی، هم مقاومت کافی در برابر عوامل مزاحم و هم قابلیت جذب نور کافی دارد که به رشد گیاهان کمک می‌کند.

تفاوت فیلم سه لایه کشاورزی با فیلم پنج لایه

همانطور که از نامشان پیدا است، فیلم پنج لایه از ترکیب ۵ لایه مختلف تشکیل شده است. با افزایش تعداد لایه شفافیت فیلم کمتر می‌شود. بنابراین فیلم سه لایه شفافیت بیشتری نسبت به فیلم ۵ لایه دارد. تعداد لایه بر روی مقاومت و استحکام هم تاثیرگذار است. فیلم پنج لایه با استحکام بیشتر معمولا برای صنایعی استفاده می‌شود که مقاومت بیشتری نیاز دارند. علاوه بر این ویژگی‌ها، قیمت نوع ۵ لایه از ۳ لایه بیشتر است. کشاورزان برای رشد گیاهان به نور کافی نیازمند هستند، بنابراین استفاده از فیلم سه لایه صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

جمع بندی

فیلم‌های پلی اتیلنی انواع مختلفی دارند و به صورت تک لایه یا چند لایه وارد بازار می‌شوند. فیلم سه لایه پلی اتیلنی، یکی از محصولات کاربردی برای صنعت کشاورزی است که به کشاورزان در جهت رشد بیشتر گیاهان و افزایش کیفیت آن کمک کرده است. فیلم سه لایه کشاورزی معمولا به صورت عریض تولید می‌شود و در بسیاری از کار‌های کشاورزی نظیر پوشش، محافظت، آبیاری، ضدعفونی کنندگی و… کمک می‌کند. فیلم‌های سه لایه با توجه به مقاومت بالا در برابر کشیدگی و پارگی، عمر طولانی و پوشش دهی مناسب یکی از گزینه‌های مناسب برای کشاورزان هستند که باعث تولید محصول با هزینه کمتر می‌شوند.

مقالات منتخب

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست