فیلم‌ کشاورزی پلی اتیلن

فیلم‌های پلی اتیلن ورقه‌های نازکی‌ هستند که امروزه کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف یافته اند. این فیلم‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها، فیلم پلی اتیلن کشاورزی است. مصرف پلاستیک در کشاورزی در حال رشد است و همین باعث شده است که فیلم‌ پلی اتیلن کشاورزی در انواع مختلفی عرضه شود. هر کدام از آن‌ها کاربرد مخصوص خود را دارند که ما در ادامه این مقاله به بررسی انواع این فیلم و کاربرد آن می‌پردازیم.

انواع فیلم‌ پلی اتیلن عریض کشاورزی

انواع فیلم‌ پلی اتیلن کشاورزی و کاربرد آن

فیلم‌های پلی اتیلن کشاورزی با ورود به صنعت کشاورزی باعث رشد اقتصادی زمین‌های کشاورزی در مناطق محروم شدند به طوری که با استفاده از آن‌ها کشاورزان توانستند زمین‌های خشک و بی حاصل را به زمین‌های کشاورزی پربار تبدیل کنند. به همین دلیل انواع مختلفی از این نوع فیلم با کاربرد‌های مختلف تولید شد تا کمک بیشتری به صنعت کشاورزی بکند. انواع فیلم پلی اتیلن کشاورزی عبارت است از:

فیلم گلخانه‌ای

این فیلم با ایجاد پوشش از فضای گلخانه محافظت می‌کند تا عوامل خارجی به گیاهان این فضا آسیب نرسانند. این فیلم‌ها شفاف بوده و نور را از خود عبور می‌دهند تا گیاهان بتوانند رشد کافی داشته باشند. نایلون گلخانه یکی از مهم‌ترین محصولات فیلم‌های پلی اتیلن کشاورزی است.

پوشش دوم گلخانه

استفاده از پوشش دوم برای گلخانه باعث می‌شود گرمای ناشی از نور خورشید اتلاف نشود و در فضای گلخانه حفظ شود.

فیلم تونلی

این فیلم‌ها برای کشت کوتاه مدت محصولاتی نظیر توت فرنگی، خربزه، هندوانه و… استفاده می‌شود. استفاده از فیلم تونلی باعث می‌شود که این محصولات از عوامل زیان رسان در امان باشند.

رول آبیاری

نام دیگر این رول، لوله آبرسان است. این محصول از فیلم پلی اتیلن چند لایه و بدون درز است که از ترکیب پلی اتیلن‌های سنگین و سبک ساخته شده است. استفاده از این رول به شما کمک می‌کند تا در سریع ترین زمان، به هر منبع آب نظیر حوضچه، کانال آبی و چاه وصل شوید و به راحتی محصولات را آبیاری کنید.

فیلم مالچ

نام دیگر این محصول، فیلم انعکاسی است. این فیلم با به حداقل رساندن انعکاس نور و حفظ رطوبت و گرمای خاک برای رشد بهتر گیاهان و افزایش عملکرد آن کاربرد دارد. شما با استفاده از این فیلم می‌توانید گیاهان را از عوامل خارجی نظیر حشرات و علف‌های هرز در امان نگه دارید. این فیلم آسیب به ریشه محصول را کاهش می‌دهد و این باعث بهبود کیفیت آن می‌شود. اگر قصد خرید انواع فیلم‌ها را دارید باید با تامین کنندگان آن‌ها آشنا شوید. در اینجا قصد داریم برخی از تامین کنندگان را به شما معرفی کنیم مثل آذین پلاست، کیهان پلاستیک، احسان پلاستیک و طلوع پلاست. با خیالی راحت می‌توانید محصول مورد نظر خود را با کیفیت عالی و قیمتی مناسب تهیه کنید.

فیلم ضد عفونی خاک

این فیلم‌ها برای ضد عفونی کردن خاک از مواد شیمیایی نظیر متیل بروماید و سولاریزاسیون استفاده می‌شوند. معمولا از آن برای کشت محصولاتی نظیر توت فرنگی که ریشه سطحی دارند استفاده می‌شود. این فیلم از بروز بیماری‌های خاکی جلوگیری می‌کند. در این نوع فیلم از افزودنی‌های ضد چکه و تثبیت کننده یووی استفاده می‌شود.

پوشش تاکستان

از این نوع فیلم برای پوشش دادن تاکستان‌ها استفاده می‌شود تا از سرما زدگی و یخ زدگی جلوگیری شود. همینطور فیلم پوشش تاکستان به بهینه سازی انتقال نور نیز کمک می‌کند. این فیلم‌ها انعطاف پذیر و بادوام هستند و باعث برداشت زودتر محصول می‌شوند. پوشش تاکستان یا همان پوشش خوشه انگور، با هزینه مناسب و نصب آسان، قابلیت بازیافت نیز دارد.

پوشش دسته موز

این کیسه با رنگ آبی برای محافظت از دسته موز در برابر آفت‌ها و پرندگان کاربرد دارد. همچنین از آن برای بهبود کیفیت و ظاهر موز هم استفاده می‌شود. به دلیل اینکه پوست موز بسیار حساس است ، این پوشش می‌تواند از ایجاد خراش و کبودی جلوگیری کند. یکی از ویژگی‌های مهم این کیسه قابلیت بازیافت آن است.

برای اینکه بتوان ویژگی‌های خاصی نظیر ضد غباری، ضد مه، تثبیت  اشعه ماورا بنفش، جذب مادون قرمز و… را به این فیلم‌ها داد، از افزودنی‌ها استفاده می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

افزودنی‌های فیلم پلی اتیلن کشاورزی

افزودنی‌های فیلم پلی اتیلن کشاورزی

فیلم‌های پلی اتیلن کشاورزی برای بهبودی بیشتر در خواص، به افزودنی نیازمند هستند. این افزودنی‌ها مدل‌های مختلفی دارند که هر کدام باعث ایجاد یک خاصیت جدید در فیلم‌های پلی اتیلن کشاورزی می‌شود. این افزودنی‌ها عبارتند از:

افزودنی پخش نور (Light Diffusion)

 این افزودنی با شکست اشعه خورشید به چند اشعه، سبب پخش یکسان نور به قسمت‌های مختلف گلخانه می‌شود. این کار باعث افزایش کارایی فتوسنتز، کاهش نورگرایی و سایه گیاه و همچنین کاهش سوختگی برگ و گلبرگ می‌شود. جالب است بدانید فیلم‌هایی که حاوی این افزودنی هستند، ظاهر کدرتری دارند.

افزودنی دور کننده اشعه ماورا بنفش (UV Stabilizer)

از این افزودنی که یکی از پرمصرف‌ترین افزودنی فیلم است، به منظور محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش استفاده می‌شود. این افزودنی باعث افزایش طول عمر فیلم می‌شود و می‌تواند تا ۵ سال، از گلخانه در برابر عوامل مخرب و نور خورشید محافظت کند.

افزودنی ضد مه (Anti-Fog)

با استفاده از افزودنی ضد مه خواص سطحی فیلم تغییر می‌کند. این نوع فیلم از مه گرفتگی و چکه کردن قطرات آب جلوگیری می‌کند. این کار باعث می‌شود که نور بیشتری وارد گلخانه شود و در نتیجه گیاهان رشد بهتری خواهند داشت. همچنین با جلوگیری از ایجاد قطرات آب، پرتو‌های خورشیدی قادر به سوزاندن برگ‌ها نخواهند بود، بنابراین از سوختن برگ و گلبرگ جلوگیری می‌شود.

افزودنی مادون قرمز (Infra-Red)

این افزودنی با جذب مادون قرمز باعث کاهش اتلاف دما و کنترل دما در هنگام شب می‌شود. به همین دلیل از مصرف انرژی صرفه جویی شده و از گیاهان در برابر یخ زدگی محافظت می شود. زمانی که تعریق و تبخیر کاهش بیاید، مزه و کیفیت محصول نیز حفظ می‌شود.

افزودنی ضد غبار (Anti-Dust)

افزودنی ضد غبار باعث می‌شود که گرد و غبار خارجی فیلم به وسیله باران یا شستشو به راحتی تمیز شود. این کار از کاهش انتقال نور از فیلم جلوگیری می‌کند.

افزودنی کوپلیمر

این افزودنی سبب افزایش شفافیت و مقاومت، بهبود خواص مکانیکی، افزایش نرمی و افزایش دوام فیلم می‌شود. فیلم با افزودنی کوپلیمر از خاصیت کشسانی مناسبی برخوردار است.

جمع آوری

فیلم‌های پلی اتیلن در صنایع مختلفی کاربرد دارند که ما در این مقاله به بررسی استفاده آن در صنعت کشاورزی پرداختیم. فیلم‌ پلی اتیلن کشاورزی انواع مختلفی دارد که ما در این مقاله آن‌ها و کاربردهایشان را بررسی کردیم. هر کدام از انواع فیلم پلی اتیلن کشاورزی برای قسمتی از صنعت کشاورزی کاربرد دارد. معمولا از آن‌ها برای آبیاری، محافظت، ضدعفونی کردن و… استفاده می‌شود. این فیلم‌ها با اضافه کردن بعضی افزودنی‌ها کاربرد بهتری خواهند داشت که این باعث بهبود شرایط رشد گیاهان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاهده این محصولات به صفحه نایلون کشاورزی ما مراجعه کنید و از محصولاتی فیلم‌های پلی اتیلن کشاورزی ما دیدن کنید.

مقالات منتخب

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست