کاربرد نایلون در صنایع مختلف

کاربرد نایلون‌ها, مقالات

نایلون‌ها به دلیل وجود ویژگی‌هایی چون انعطاف پذیری، استحکام کششی، درخشندگی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و… کاربرد بسیار گسترده‌ای یافته اند. به طوری که در بسیاری از صنایع نظیر صنایع پوشاک، خودرو سازی، تولید ساز و… از آن‌ استفاده می‌شود. نایلون‌ها در کنار ویژگی‌هایی که دارند قیمت بسیار خوبی هم دارند، به همین دلیل برای صنایع مختلف استفاده از این ماده به جای الیاف دیگر، بسیار مقرون به صرفه است. همانطور که گفته شد نایلون‌ها کاربرد بسیار زیادی دارند و در مدل‌های مختلف وارد بازار می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

نایلون عریض

 

کاربرد نایلون عریض

نایلون عریض در انواع مختلف رنگ، عرض و ضخامت وجود دارد که معمولا برای ایجاد پوشش در صنایع ساختمانی و کشاورزی استفاده می‌شود. امروزه کاربرد این نایلون در صنایع کشاورزی بسیار زیاد شده است و به آن نایلون کشاورزی هم گفته می‌شود. از این نایلون برای افزایش راندمان محصولات کشاورزی، مسقف کردن گلخانه، پرورش قارچ، محافظت از گیاهان زینتی و… استفاده می‌شود. در صنعت ساختمان سازی از نایلون عریض برای پوشاندن نما، فضای استخر، جلوگیری از نشت سیمان و آب و موارد دیگر استفاده می‌شود. علاوه بر این دو صنعت، نایلون عریض در صنعت دامپروری هم کاربرد دارد.

کاربرد نایلون‌های تبلیغاتی

نایلون‌های تبلیغاتی همانطور که از نامشان پیداست برای تبلیغ برند‌ها استفاده می‌شود. به طور مثال در صنعت پوشاک برای فروش محصولات از این نوع نایلون‌ها استفاده می‌شود که مشخصات فروشگاه و نام برند روی نایلون که به مشتری‌ها می‌دهند وجود دارد. نایلون‌های تبلیغاتی معمولا انواع مختلفی دارند که شما می‌توانید با توجه به بودجه خود جنس، رنگ، ضخامت و سایر ویژگی‌های نایلون را انتخاب کنید. شما می‌توانید برای اینکه بیشتر شناخته شوید اسم، آدرس، نشانی، شعب، شماره تماس و اطلاعات دیگر را روی نایلون چاپ کنید تا علاوه بر تبلیغ، اعتماد مشتریان را جلب کنید. معمولا این نایلون‌ها برای فروشگاه مواد غذایی نظیر پروتئینی‌ها، سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های لباس، لوازم بهداشتی و آرایشی، کفش فروشی‌ها، لوازم منزل و تمام افرادی کار فروش یک محصول را دارند، مناسب و کاربردی است.

کاربرد نایلون شفاف

این نایلون‌ها یکی از محصولات پرمصرف هستند که در بسیاری از مغازه‌ها استفاده می‌شوند. نایلون‌ شفاف برای نگهداری و حمل انواع میوه، سبزی، مواد غذایی و… در فروشگاه‌هایی نظیر سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی، سبزی فروشی، داروخانه، لوازم تحریر، نانوایی و سایر مکان‌ها استفاده می‌شود. نایلون شفاف علاوه بر حالت دسته دار به صورت نایلون فریزر یا نایلون‌هایی با دوخت‌های متفاوت هم وجود دارد. هر فروشگاهی می‌تواند با توجه به نیازی که دارد انواع مختلف آن را تهیه کند.

کاربرد نایلون حباب دار

نایلون‌های حباب دار معمولا برای جلوگیری از ورود ضربه به محصولات استفاده می‌شود. این نایلون‌ها با وجود حباب‌های از هوا پر شده باعث می‌شوند که ضربه‌ای به محصول وارد نشود. این محصول به صورت ۲ تا ۵ لایه وارد بازار می‌شود که هر چه تعداد لایه بیشتر باشد، مقاومت در برابر ضربه و فشار هم بالاتر خواهد بود. این‌ نایلون‌ها در انواع مختلفی نظیر نایلون حباب دار کش دوزی، کاور نایلون حباب دار، نایلون حباب دار پاکت، نایلون حباب دار برش خورده، نایلون حباب دار کیسه‌ای و.. تولید می‌شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد.

کاربرد نایلون حبابی

بسته بندی و جابه‌جایی لوازم در اسباب کشی

جابه‌جایی شیشه

شرکت‌های باربری

قطعات حساس کامپیوتر

بسته بندی ابزار صنعتی

بسته بندی لوازم چوبی نظیر مبل و تخت

به طور کلی در هر صنعتی که خطر شکستگی محصول هنگام حمل آن وجود داشته باشد از این نایلون استفاده می‌شود.

 کاربرد انواع نایلون در صنعت بسته بندی

 

 کاربرد انواع نایلون در صنعت بسته بندی

نایلون‌های بسته بندی در سایزها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. انواع مختلفی از این نایلون‌ها در صنایع مختلف کاربرد دارد که هر صنعت با توجه به نیاز خود از نوع خاصی از آن استفاده می‌کند. انواع نایلون بسته بندی

  • نایلون شیرینگ
  • نایلون بسته بندی مواد غذایی
  • نایلون استرچ پالت بند
  • نایلون بسته بندی خیاری
  • نایلون بسته بندی حباب دار
  • نایلون زیپ دار

همانطور که می‌دانید نایلون‌ها در طرح‌ها و دوخت‌های مختلف قابل سفارش هستند، بنابراین نمی‌توان همه مدل‌ها را نام برد. شما می‌توانید طرح مورد نظر را برای بسته بندی محصولتان انتخاب کنید و نایلون مناسب محصول را سفارش دهید.

کاربرد نایلون در صنعت بسته بندی

  1. محافظت از قطعات خودرو
  2. نگهداری مواد غذایی
  3. محافظت از محصولات الکترونیکی
  4. جمع آوری محصولات در یک پکیج
  5. لاینر داخل گونی محصولات پودری و گرانولی
  6. بسته بندی محصولات پودری و گرانولی مثل آجیل، قند، نمک و…
  7. محافظت و جلوگیری از ایجاد خش روی محصولاتی نظیر ظروف تفلون
  8. بسته بندی از مواردی است که کاربرد وسیعی دارد و در بسیاری از صنایع به خصوص مواد غذایی برای حفظ سلامت استفاده می‌شود.

کاربرد نایلون در صنعت غذایی

یکی از هدف‌های مهم در صنعت غذا، حفظ تازگی و سالم ماندن غذا است. شرکت‌ها برای رسیدن به این هدف از نایلون‌های مختلفی جهت بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌کنند. این بسته بندی‌ها برای حمل مواد غذایی بسیار کاربردی هستند. مواد غذایی مثل خشکبار با استفاده از سلفون و متالایز بسته بندی می‌شوند. برای بسته بندی گوشت، مرغ، گوشت بوقلمون و… از سلفون استفاده می‌شود. برای نان‌های فانتزی هم می‌توان از سلفون‌های به خصوص استفاده کرد. نایلون‌ها با انواع دوخت و طرح مختلف وارد بازار می‌شوند. شرکت‌ها با توجه به سلیقه و محصولشان این نایلون‌ها را استفاده می‌کنند. شما می‌توانید به وسیله چاپ فلکسو اطلاعات مختلف نظیر نام محصول، برند، شماره تماس، ترکیبات محصول، نشانه‌های استاندارد و… را روی نایلون محصولاتتان چاپ کنید. یکی از مواردی که امروزه مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان و مشتریان است، استفاده از نایلون‌هایی با آسیب کمتر به محیط زیست است. این نایلون‌ها علاوه بر دوستی با محیط زیست، مواد غذایی را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند.

کاربرد نایلون در صنعت دارویی

در صنعت داروسازی برای حفظ دارو از میکروب و آلودگی و سالم ماندن محصول، از نایلون‌های مختلف در ابعاد متفاوت استفاده می‌شود. ساشه از مواردی است که برای بسته بندی دارو‌های خشک و مکمل‌ها استفاده می‌شود تا محصول از انواع میکروب، رطوبت، نور و… در امان بماند. نایلون‌های پاکتی از دیگر موارد است که در صنعت داروسازی کاربرد گسترده‌ای دارد. این پاکت‌ها در فرم‌های ایستاده، کاست دار، زیپ کیپ به بازار عرضه می‌شود. نایلون شیرینگ از نایلون‌هایی است که در بسته بندی بسیاری از محصول‌ها در صنایع مختلف استفاده می‌شود. در صنعت داروسازی از این نایلون برای دور درب قوطی قرص، کپسول، پودر و… استفاده می‌شود. استفاده از نایلون در صنعت دارویی باعث شده است که از ورود هر گونه آلودگی به درون محصول جلوگیری شود و حمل و نقل این کالاها آسان‌تر شود.

کاربرد نایلون در صنعت فروشگاه و هایپر مارکت‌ها

امروزه شاهد بازگشایی فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی یا هایپر مارکت‌ها در شهرهای مختلف هستیم. این هایپر مارکت‌ها معمولا علاوه بر محصولات سوپر مارکتی، نان، میوه و سبزی و بسیاری از مواد ضروری خانه‌ها را دارند. برای اینکه بتوان محصولات خریداری شده را حمل کرد، این فروشگاه‌ها از نایلون‌های دسته دار در سایز‌های مختلف استفاده می‌کنند. در قسمت‌های مختلف هایپر مارکت‌ها مانند قسمت میوه و سبزی، نان و سایر موارد، از نایلون‌ها با دوخت و سایز متفاوت استفاده می‌شود تا محصولات برای مدت طولانی تری سالم بمانند.  بر روی این نایلون‌ها نام، لوگو فروشگاه، آدرس شعب و… را چاپ می‌کنند تا علاوه بر تبلیغ، اعتماد بیشتری از مشتریان دریافت کنند.

جمع بندی

همانطور که بررسی کردیم، نایلون‌های در صنایع مختلف کاربرد دارند و هر کدام از آن‌ها نوع خاصی از نایلون‌ها را استفاده می‌کنند. این نایلون‌ها می‌تواند بسته به نیاز مشتری ضخامت، وزن، سایز، جنس، شفافیت متفاوتی داشته باشد. معمولا از نایلون برای حمل و نقل آسان‌تر و حفظ محصولات از گرد و غبار و سالم ماندن آن استفاده می‌شود. بنابراین شرکت‌های مواد غذایی، صنعت دارویی، صنعت کشاورزی و… هر کدام از انواع مختلف نایلون نظیر نایلون عریض، نایلون دسته دار، نایلون حباب دار، نایلون شفاف و سایر نایلون‌ها استفاده می‌کنند تا محصولات را به بهترین شکل به دست مشتری برسانند. هر کدام از صنایع می‌توانند با توجه به نیاز، مشخصاتی را روی این نایلون‌ها چاپ کنند. برای این کار ابتدا نام شرکت، لوگو، شماره تماس و اطلاعات دیگر را به دست آورید، سپس برای چاپ سفارش دهید.

مقالات منتخب

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست